Odzież firmowa – Twoi pracownicy powinni dobrze wyglądać
Na rynku działa naprawdę bardzo wiele firm, które zupełnie nie dbają o wizerunek swoich pracowników. To poważny błąd bo ludzie mocno zwracają dzisiaj uwagę na takie szczegóły. Jeśli pracownik nie jest schludnie ubrany i nie potrafi się zachować, a do tego jego komunikacja z klientem jest bardzo słaba to nikt nie będzie chciał do naszej firmy przychodzić. Najważniejsze jest jednak to nasze pierwsze wrażenie, czyli to jak pracownik będzie postrzegany po wejściu do firmy. Nie można ubierać go jednak zbyt poważnie, gdyż to też może być źle odebrane. Jak to więc zrobić?Oszczędzanie pracodawców w naszym kraju jest przerażające. Najgorsze jest to, jeśli pracodawca wymaga schludnego ubioru, ale jednocześnie nie daje dofinansowania na ten cel. Jeśli już odzież firmowa nie jest rozdawana za darmo pracownikom to co miesiąc do pensji powinno być doliczone dofinansowanie do zakupu odpowiednich ubrań. Nie może być tak, że od pracownika wymaga się zakupu odpowiednich ubrań za pieniądze, które zarobi. To paskudny błąd. Dotyczy to także ekwiwalentu na pranie, którego próżno można szukać w większości firm, gdzie tak bardzo liczy się schludny wygląd pracownika.
Z drugiej strony jednak są też takie firmy, gdzie trochę się przesadza. Odzież firmowa wygląda tak bardzo poważnie, że wielu klientów zwyczajnie odczuwa niepokój wchodząc do takiej siedziby. To także złe działanie, które negatywnie wpływa na relację z klientami. Pracownik musi wyglądać poważnie, ale jednocześnie przyjaźnie, aby wzbudzać zaufanie. Do standardowego, eleganckiego stroju, można dodawać więc na przykład jakieś drobne dodatki. Mogą to być apaszki, bardzo kolorowe krawaty czy po prostu pracownik nosi koszulę, ale bez marynarki.
O wizerunek naszej firmy mogą zadbać naturalnie odpowiedni specjaliści jeśli się na tym za bardzo nie znamy. Oni doskonale będą wiedzieli jaka Odzież firmowa sprawdzi się w tym wypadku najlepiej i co trzeba zrobić, aby polepszyć relację naszych pracowników z klientami. Pamiętaj więc, że na wizerunku po prostu nie wolno nigdy oszczędzać pieniędzy.