Gadżety firmowe
Gadżety firmowe

Wydaje się, że instytucje państwowe nie potrzebują dodatkowych działań promocyjnych, bowiem ich działalność nie jest nastawiona na osiąganie zysku. Praktyka jednak wskazuje na zupełnie inne tendencje, bowiem coraz częściej liczne instytucje publiczne korzystają nie tylko z zatrudnionych pracowników zajmujących się promocją instytucji, ale również często stają się klientami profesjonalnych agencji reklamowych. Celem tych przedsięwzięć jest wykreowanie dobrego wizerunku urzędu, a także zdobycie społecznego zaufania.

Czy urzędy państwowe potrzebują promocji

Nie zawsze elementem zachęcającym do stosowania różnorodnych zabiegów marketingowych jest chęć zwiększenia osiąganego zysku. O ile stosowanie zabiegów marketingowych przez firmy produkcyjne usługowe i handlowe stało się jak najbardziej uzasadnione to już realizowanie tego rodzaju przedsięwzięć przez instytucje publiczne przez liczne społeczeństwo jest zupełnie niezrozumiałe.

Jak jednak wskazuje obecna praktyka, coraz więcej urzędów miasta, urzędów powiatowych, urzędów wojewódzkich i urzędów marszałkowski realizuje coraz bardziej kreatywne zabiegi mające na celu wypromowanie instytucji wśród lokalnego społeczeństwa. W grę wchodzą zarówno imprezy masowe, gadżety firmowe, ulotki promocyjne, materiały informacyjne a także spoty marketingowe. Tego rodzaju zabiegi marketingowe znacznie zwiększają społeczne zaufanie do działań władz lokalnych, a także znacznie ułatwiają pracę wszystkim urzędnikom.

Gadżety firmowe związane z kampaniami społecznymi

Coraz bardziej popularne są organizowane różnego rodzaju imprezy tematyczne. Mogą one mieć charakter zamknięty, jak również otwarty dla szerokiego grona uczestników. Przykładem tego rodzaju imprez są organizowane festyny lub pikniki mające na celu społeczną edukację w zakresie poprawnej segregacji śmieci. Aby zwiększyć świadomość społeczną, pracownicy urzędów nie tylko urządzają pogadanki, prelekcje i wykłady, ale jednocześnie wzbogacają te kampanie informacyjne o dodatkowe atrakcje dla ich uczestników. Dużą popularnością cieszą się w tym wypadku okazyjne gadżety firmowe, które z jednej strony promują daną jednostkę samorządu, zaś z drugiej zwiększają społeczną świadomość w danej tematyce.